Традиційно дошкільний навчальний заклад «Яблучко» під час організації літнього оздоровчого періоду з дітьми приймає до себе надійних помічників - студентів гуманітарно-педагогічного факультету НУБІПУ України, спеціальність «Соціальна робота», які більше 10 років проходять в нашому закладі педагогічну практику згідно укладеної угоди між закладами.
Педагогічній практиці відводиться місце ключового компонента у змісті підготовки майбутнього фахівця, оскільки саме їй завдячують майбутні педагоги тими загальними і конкретними знаннями, інтелектуальними вміннями та навичками, якими мусять володіти висококваліфіковані фахівці цього профілю. Вона має здійснюватися в умовах, максимально наближених до майбутньої професійної діяльності: в соціальних службах для молоді, навчальних закладах, позашкільних установах різного профілю, службах у справах неповнолітніх, реабілітаційних центрах, управліннях соціального захисту населення тощо.
Незаперечним є той факт, що соціальний педагог повинен бути неперевершеним педагогом і психологом, вміти працювати з різними групами осіб, які потребують соціальної допомоги, підтримки, соціального захисту. І перш за все з дітьми різного віку…
Саме тому починати потрібно з найменшими… з дошкільного навчального закладу. Навчальна (ознайомча з фаху) практика студентів-першокурсників (група СП-1501) гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України проходила з 6 до 17 червня у Новосілківському дошкільному навчальному закладі «Яблучко» Києво-Святошинського району.
Здивуванню студентів не було меж,особливо розташуванням, адже садок займає досить велику територію з мальовничими куточками, клумбами, неймовірною ялиновою алеєю. Тут є чудові ігрові майданчики із різноманітними спорудами, де діти мають змогу проводити різні види діяльності: граючись, навчатися; відпочивати, спілкуватися, пізнавати навколишній світ, оздоровлюватися, вчитися любити свою Батьківщину. Садочок «Яблучко» з радістю та гостинністю зустрів студентів. Їх ознайомили з історією навчального закладу, його структурою, режимом дня, кадровим потенціалом, програмою та завданнями практики. Кожна група в дошкільному закладі – це комфорт і затишок, неповторний куточок іграшок і природи, чарівний світ книги і навчальна база, де кожен малюк може вибрати собі заняття до вподоби, а студент – здобути практичні знання.
Практиканти мали змогу ознайомитися і побачити як педагогічний колектив ДНЗ впроваджує у практику своєї роботи особистісно-орієнтовану технологію шляхом диференціації навчально-виховного процесу з урахуванням нахилів, здібностей, інтересів та потреб кожного вихованця. У ДНЗ діти мають змогу відвідувати різні розвивальні гуртки. Тут функціонує хореографічна студія народного танцю (Михайлевський Б. Л.), гурток з вивчення англійської мови «Весела англійська» (Ліфер І. В.), група дитячого шейпінгу (Бренгауз А. С.), творча лабораторія «Творимо дива» (Парандій С. А.).
Дуже припало до вподоби студентам наша Світлиця – українська хата-музей, де зберігаються старожитності: меблі, посуд, вишиванки… Тут ми вчимо, як треба любити свою культуру і мистецтво, свою історію, збирати, примножувати, зберігати етнографічну спадщину.
Педагогічні працівники пліч-о-пліч із студентами формували у дітей культурно–гігієнічні навички, основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки, сприяли розумовому, психічному і фізичному розвитку дітей. Особливого значення надавали створенню предметно-ігрового середовища, яке дає змогу кожній дитині знайти собі справу до душі, з урахуванням своїх інтересів.
Вихователі та соціальний педагог Козоріз О. С. навчали майбутніх соціальних педагогів постійно виявляти турботу про кожну дитину, створювати почуття захищеності, спокою і довіри, допомагати малюкам справитися з навантаженнями.
Усі студенти працювали у різних групах: проводили корекційно-розвивальні, дидактичні та спортивні ігри, підготували та поставили (музичний керівник Кузьменчук В. О.) для дітей повчальну виставу-казку «Пан Коцький».Студенти зуміли захопити аудиторію своїми піснями і танцями.
Для нас є цінними думки студентів , ось декілька з них:
«Ми мали змогу працювати в колективі цих чудових педагогів, проводити з дітьми соціально-педагогічну діяльність. А отже, отримали безцінний досвід роботи з дошкільнятами та мали змогу перевірити звої знання на практиці» – сказала студентка-першокурсниця Євгенія Мірошниченко. На думку С. Дзюбинської, тут створені сприятливі умови, доброзичлива атмосфера співпраці, щодня хотілося їхати у садочок, де студентам були раді. А Вадим Братчиков з великим захопленням розповідав про спортивну роботу у дошкільному навчальному закладі, умови співпраці педагогів і студентів тощо. Всім хотілося сказати добрі слова своїм наставникам, музичному керівнику, соціальному педагогу. Студенти з захопленням згадували свої репетиції під керівництвом Валентини Олександрівни Кузьменчук – педагога з великим досвідом, майстерністю і талантом.
Що ж до підсумків практики, то студенти раділи здобутому досвіду, своїм талантам, відкритим в них дітьми і педагогами, дивувалися дружній атмосфері і згуртованості маленьких вихованців, захоплювалися досвідом і доброзичливістю вихователів та завідувача ДНЗ – Джемесюк Алли Миколаївни. Практичний психолог і соціальний педагог Козоріз Оксана Сергіївна була поруч щодня, до неї прислухалися, їй довіряли, у неї вчилися. І казали – до зустрічі…
Ковальчук Т. І., кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в освіті,
куратор і керівник практики групи СП-1501
Козоріз О.С.,практичний психолог,
соціальний педагог ДНЗ «Яблучко»
Report